ΕΘΝΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ

Παρασκευή, 15 Μαρτίου 2013

ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΟΙ...ΦΟΙΤΗΤΕΣ







Του Πάνου Χατζηγεωργιάδη
Μέλος ένωσης μουσικοσυνθετών Αγγλίας
Λογοτέχνης και Δημοσιογράφος





Μάλιστα,συνέβει και αυτό.

  Σε ερώτηση καθηγητή τους στο Πάντειο πανεπιστήμιο σχετικά με τον λόγο καθιέρωσης του Μαραθωνίου δρόμου,ΟΥΔΕΙΣ πολιτογραφημένος έλληνας φοιτητής εγνώριζε περί της...μάχης του Μαραθώνα και πως ο δρόμος καθιερώθηκε τιμής ένεκεν της συγκεκριμένης μάχης.

   Το γεγονός όντας θλιβερό απο μόνο του μοιάζει απίστευτο αλλά όμως...νεοελληνικό και φανερώνει για ακόμα μια φορά το τεράστιο έλλειμα παιδείας στα ελληνικά σχολειά και πανεπιστήμια,την πνευματική ένδοια που διακατέχει τους εν δυνάμει πολίτες μιάς χώρας που πολιτισμικά αργοπεθαινει εδώ και καιρό και που το χειρότερο όλων,δεν υπάρχει περίπτωση υπό τις παρούσες συνθήκες να ανακάμψει.

   Η άγνοια για βασικά θέματα της ιστορίας μας (και εδώ μιλάμε για την απλή αλφάβητο),έχει ως φαινόμενο πολλές αναγνώσεις,καταδυκνείει αφενός την στροφή της κοινωνίας πρός ένα μοντέλο παιδείας που αντιβαίνει στην ίδια την φύση της παιδείας,καταργώντας και την απλή εγκυκλοπαιδική γνώση χάριν της άκρατης εξειδίκευσης,δημιουργώντας ανδρείκελα και οχι πολίτες σκεπτόμενους που αργότερα θα αποφασίζουν για το ίδιο τους το μέλλον.

  Φανερώνει αυτή η απλή αναφορά σε κάτι τέτοιο,το χτύπημα που έχουν καταφέρει κάποιοι στην ελληνική οικογένεια,η οποία δεν παρέχει ούτε τα βασικά όσον αφορά την παιδεία στους νέους ανθρώπους,δεν ένδιαφέρεται να το κάνει και οχι μόνον αυτό αλλά μεταδίδει και αυτο το μή - ενδιαφέρον της και στα νεότερα μέλη της,καταστώντας τα άβουλα όντα,αυτή η φαινομενικά απλή είδηση αποκαλύπτει το πόσο γυμνός είναι ο βασιλιάς εν τέλλει,αλλά και το πόσο έχει ο ίδιος άγνοια της γύμνιας του.

 Το μεγάλο έγκλημα σε αυτήν την περίπτωση,δεν είναι τόσο η άγνοια ενός ιστορικού γεγονότος θεμελιώδους σημασίας για το παγκόσμιο ιστορικό γίγνεσθαι,ένα γεγονός που άλλαξε άρδην την ίδια την ιστορία όπως την γνωρίζουμε,αλλά το οτι ΟΥΔΕΙΣ φαίνεται σε διάθεση να μάθει και τα πλέον βασικά σε αυτόν τον τόπο.

Η ανάπτυξη της προσωπικής ευθύνης αποτελεί ή τουλάχιστον οφείλει να αποτελεί βασικό συστατικό της παιδείας,μιάς παιδείας που χτίζει και ανδρώνει πολίτες πάνω απο όλα και έπειτα οτιδήποτε άλλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: